Walentynki to w zasadzie cały dzień skupiony wokół ludzi wydających pieniądze na swoją ukochaną osobę poprzez znalezienie idealnego prezentu lub doświadczenia - to rzeczy, o których marzą marketingowcy! A ponieważ do Walentynek pozostał mniej niż miesiąc, teraz jest idealny czas, aby zacząć planować strategię marketingową swojej firmy. Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, restaurację czy biznes eCommerce, istnieje wiele sposobów, aby pozycjonować swój produkt lub usługę w taki sposób, aby przyciągnąć klientów o tej porze roku.

Jeśli więc jesteś gotowy, by wyciągnąć swoją firmę ze styczniowego marazmu, oto nasze 14 najlepszych walentynkowych wskazówek marketingowych, które pozwolą Ci rozpocząć sezonowe kampanie.

  1. Rozprzestrzeniaj miłość za pomocą walentynkowego e-mail marketingu

    Wysyłanie wiadomości marketingowych do swojej listy e-mailowej to świetny sposób na osiągnięcie wielu różnych celów, jakie może mieć Twoja firma. W zależności od tego, jaki obierzesz kierunek, może to pomóc Ci w budowaniu lojalnych relacji, promowaniu oferty lub po prostu zwiększeniu świadomości marki.

    Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci trafić do walentynkowego email marketingu:

    - Stwórz jasną linię tematu - proste, bezpośrednie linie tematu uzyskują 541% więcej kliknięć niż te sprytne lub "kalamburowe". Dodaj słowo "Walentynki" i pamiętaj o umieszczeniu emoji serca (lub dwóch)!

    - Wybierz odpowiedni czas - większość maili promocyjnych na V-day jest wysyłana 6-8 dni przed, w zależności od wysyłki, ale ważne jest, aby wziąć pod uwagę, kiedy Twoi klienci najprawdopodobniej dokonają zakupu.

    - Połącz się ze swoimi klientami - podobnie jak w przypadku każdego wysłanego maila, musisz przypominać klientom, że ich cenisz. A nie ma na to lepszego czasu niż Walentynki!

    A żeby uzyskać dodatkowy impuls? Wyślij przypomnienie! Szczególnie podoba nam się re-mail Birchboxa, który delikatnie zachęca tych klientów, którzy mogą zwlekać do ostatniej chwili...
    Birchbox nie tylko informuje klientów, że czas się kończy, ale także zawiera kilka opcji prezentów na ostatnią chwilę, które mogą skłonić klienta do podjęcia decyzji w tym momencie.
  2. Przeprowadź walentynkową kampanię promocyjną

    Istnieje mnóstwo różnych ofert o tematyce miłosnej, które możesz wprowadzić jako część swojej walentynkowej strategii marketingowej. Innym ogromnym trendem jest obecnie Dzień Galentynki, który celebruje nieromantyczną miłość między przyjaciółmi i otwiera kolejny ogromny potencjalny rynek.

    Możesz pójść drogą "dla par" i przeprowadzić specjalną ofertę 2 za 1, promocje dla par lub nawet konkurs, w którym do wygrania będą walentynkowe prezenty dla dwojga.

    Albo, dlaczego nie grać na randce? Walentynki są zawsze 14 lutego, co oznacza, że "14" to dość znacząca liczba. Zaoferuj 14% zniżki lub przeprowadź transakcję na 14 najlepszych produktów.

    Jedną z naszych ulubionych kampanii walentynkowych był konkurs "Share Your Love Story" organizowany przez BeCharming. W celu zwiększenia zaangażowania, konkurs zapraszał klientów i osoby śledzące media społecznościowe do podzielenia się swoimi miłosnymi historiami w celu wygrania miłosnego talizmanu Pandora.


    Jest to świetny sposób na wywołanie szumu wokół Twojej firmy, ponieważ z pewnością poruszy emocje. Stworzenie emocjonalnej więzi z klientami to świetny sposób na zbudowanie bazy lojalnych klientów, którzy będą robić u Ciebie zakupy nie tylko 14 lutego.

  3. Mądrze wybieraj hashtagi w mediach społecznościowych

    W dzisiejszych czasach media społecznościowe są naprawdę potężnym narzędziem. 63% marketerów uważa, że media społecznościowe są korzystne dla budowania bazy fanów, a 12,6% odnotowuje większe zaangażowanie niż ci, którzy ich nie mają!

    Wszystko, czego potrzeba, aby stworzyć #winning hashtag, to trochę badań. Najpierw przyjrzyj się temu, co robi Twoja konkurencja i co działa dobrze dla nich. Możesz kliknąć bezpośrednio na ich hashtagi, aby zobaczyć, jak bardzo są popularne.

    Istnieją również narzędzia online, takie jak hashtagify.me dla Instagrama i Twittera, które pokazują, jak popularne są Twoje ulubione hashtagi, a także sugestie oparte na tym, co już jest trendy.


    (Źródło: Hashtagify.me)

    Wybierz i wybierz kilka hashtagów, które są istotne dla Ciebie, istotne dla Walentynek, a także wystarczająco popularne, aby ludzie mogli je wyszukiwać. To może zająć trochę prób i błędów, aby dowiedzieć się, które tagi, a także jak wiele tagów, działa dla Ciebie.
  4. Zaplanuj walentynkową kampanię marketingową B2B

    Biznesy B2B nie muszą przegapić tego święta. Chociaż nie należy przesadzać z miłosnymi serduszkami i różowymi kokardkami, to jednak wydzielenie sekcji w swoim e-newsletterze, post w mediach społecznościowych lub nawet sekcja na dole wiadomości e-mail poświęcona Walentynkom może być fantastycznym sposobem na zaangażowanie klientów.

    Zbyt wiele i możesz ryzykować irytację swoich klientów - wielu z nich zapisało się na listę mailingową tylko po to, aby usłyszeć o jakichkolwiek ofertach.

    Zalecamy stworzenie oferty, aby pokazać uznanie klienta. W ten sposób uzyskasz wartość dodaną, która sprawi, że Twoi klienci poczują się pozytywnie!

    Albo, dlaczego nie połączyć się z jednym z Twoich klientów B2C dla specjalnej promocji walentynkowej? Jest to świetny sposób na rozpropagowanie nazwy Twojej firmy, a może nawet zbudowanie istniejącej bazy klientów.

  5. Wyślij kartkę walentynkową

    Direct mail to świetny sposób na wyróżnienie się w te wakacje. A przy 48% osób, które nawet nie kupują swoim bliskim kartek w 2017 roku, wysłanie jednej do swoich klientów może po prostu umieścić Cię w ich dobrych książkach.
    (Źródło: Celmaitaire)

    Jak omówiono w naszych darmowych arkuszach cheat marketingu, personalizacja będzie ogromnym trendem w przyszłości. Według econsultancy, 44% konsumentów twierdzi, że po osobistym doświadczeniu prawdopodobnie zostaną powtórnymi nabywcami. Dlatego tak ważne jest, aby w miarę możliwości wysyłać ręcznie pisane kartki.

    Powyższa notatka i naklejka od Stride jest tego doskonałym przykładem. Łącząc przyjazny ton głosu z kodem rabatowym, sprawili, że ich mailerowi nie sposób się oprzeć!






  6. Romantyczny prezent

    Promocyjne prezenty są zawsze popularne. Dzieje się tak dlatego, że przynoszą one dwie kluczowe korzyści dla Twojego biznesu:
    - Zdobądź nowych klientów
    - Zaangażowanie i pielęgnacja obecnych klientów

    To jak święty Graal taktyk marketingowych!

    Jeśli uda Ci się znaleźć sposób na dodanie romantycznego twistu do swojego prezentu, to znaczy, że udało Ci się trafić na walentynkowy marketing. Będzie to łatwiejsze dla restauracji, kawiarni lub firm, które oferują jakiś rodzaj doświadczenia. Możesz po prostu poprosić ludzi o wejście, aby wygrać wycieczkę, darmowy posiłek dla dwojga lub nawet pasujące piżamy.

    Radisson Blu zapytany użył tej reklamy, aby zachęcić ludzi do przyłączenia się do ich giveaway. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczyło opublikować na Twitterze zdjęcie swoje i ukochanej osoby. Co sprawia, że jest to tak proste - zarówno dla firmy, jak i dla klienta - jest użycie unikalnego hashtagu używanego do wejścia. Wystarczy wyszukać go na Twitterze i już mamy pełną listę uczestników!

    Jeśli Twoja firma nie oferuje jeszcze produktu lub doświadczenia, które jest idealne dla dwojga, zawsze możesz stworzyć własny towar promocyjny. Markowe koszulki, kubki dla par, a nawet niestandardowe torby na zakupy są super łatwe do wydrukowania i niedrogie.









  7. Przekazanie pieniędzy na cele charytatywne lub wolontariat

    Włączenie działalności charytatywnej lub wolontariatu do swojej strategii marketingowej nigdy nie jest złym pomysłem. Pomoc przynosi ogromne korzyści lokalnej społeczności, a dobry PR może przynieść korzyści Twojej firmie.

    Co więcej, millenialsi - których większość firm zaliczyłaby do grupy docelowej - uwielbiają być kojarzeni z firmami, które robią coś dobrego. Niezależnie od tego, czy oznacza to, że są one przyjazne dla środowiska, czy też angażują się w działalność charytatywną.

    Jeff Fromm, ekspert od millenialsów, gen Z i innowacji, napisał: "Millenialsi są bardziej otwarci na marketing przyczynowy niż poprzednie pokolenia i chętniej kupują przedmioty związane z daną sprawą. Oczekują również, że firmy będą wspierać kwestie społeczne i przyczyny, na których im zależy, i będą je nagradzać, jeśli to zrobią."

  8. Nie zapominaj o singlach

    Jest powód, dla którego dzień po Walentynkach jest również znany jako #singlesawarenessday; nie każdy jest w związku. Oprócz oferowania niesamowitych zniżek i/lub ofert dla par, dobrym pomysłem jest również bardziej ogólna oferta - taka, która może przynieść korzyści wszystkim. W końcu kochasz i doceniasz wszystkich swoich klientów. Więc niech wiedzą o tym!

  9. Reklamuj swoje oferty z wyprzedzeniem

    Reklama w sklepie i rozdawanie ulotek sprawi, że każdy będzie wiedział, jakie oferty masz w okresie poprzedzającym święta. Każdy lubi szum informacyjny, zwłaszcza że do styczniowych wyprzedaży pozostał jeszcze ponad rok!

    Zalecamy zmianę marki, aby Twoje materiały marketingowe były nadal natychmiast rozpoznawalne, ale również idealne na Walentynki.

    Szczególnie podoba nam się ten plakat Linen and Manchester235 Casino, który tworzy kształt serca z oferty tego biznesu. Ważne informacje (kto, co, gdzie, kiedy) są w ciemniejszej czcionce, co pomaga im się wyróżnić. Na odwrocie tego dwustronnego plakatu znajduje się menu "4-daniowy afrodyzjak", z ostrzeżeniem, że "personel Linen nie ponosi odpowiedzialności za skutki, jakie może wywołać to menu...".

  10. Stwórz przewodnik po prezentach

    Masz ochotę na wspaniałą okazję do sprzedaży krzyżowej? Walentynki to jest to!

    Twórz walentynkowe zestawy przetrwania, specjalne kombinacje, a nawet przewodniki po prezentach, aby pokazać, które z Twoich produktów są po prostu stworzone dla siebie nawzajem - i dla klienta. Oto kilka pomysłów na produkty, które dobrze sprawdzają się jako część przewodnika lub pakietu:
    - Strój na Walentynki - przekonaj klientów, aby kupili u Ciebie sukienkę i torebkę, aby byli gotowi na swoją wymarzoną randkę.
    - Niezbędniki na randkę - może to być wszystko, od specjalnego zestawu sztućców do zestawu przepisów lub nawet wody po goleniu.
    - Jego i jej - spróbuj dopasować kubki, skarpetki, pościel... cokolwiek!
    - Prezenty z ostatniej chwili -



    napisz bloga lub stwórz darmową ściągawkę zawierającą wszystkie najlepsze prezenty z ostatniej chwili (które oczywiście mogą kupić u Ciebie).









  11. Wykorzystaj walentynkowe powiadomienia push

    Czy kiedykolwiek otrzymałeś powiadomienie z aplikacji na swoim telefonie o najnowszej ofercie? To się nazywa powiadomienie push i jest świetne w nakłanianiu użytkownika do podjęcia określonej akcji.

    Ludzie zawsze mają przy sobie swoje telefony, a Twoje powiadomienie wyskoczy tak samo jak powiadomienie o wiadomości tekstowej - ewentualnie z wibracją lub tonem. Są dostępne na wielu platformach, w tym iOS, Android i Windows.
    Walmart użył emojis serc miłosnych, aby ich powiadomienia push wyglądały dodatkowo atrakcyjnie i przyciągały wzrok. To również sprawia, że powiadomienie wygląda jeszcze bardziej jak wiadomość od przyjaciela, co zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik je otworzy.




  12. Oferuj darmową dostawę

    Czy jest coś bardziej przekonującego dla potencjalnych klientów niż darmowa dostawa?

    Jeśli Twoja firma nie może sobie pozwolić na oferowanie darmowej dostawy przy każdym zamówieniu, spróbuj ustalić minimalny próg wartości zamówienia. Na przykład "darmowa dostawa na wszystkie zamówienia powyżej 50 funtów". Pamiętaj, aby ustawić go nieco powyżej średniej ceny zamówienia; jest to również świetny sposób na podbicie średniej, aby pokryć koszty oferowania bezpłatnej dostawy.

  13. Stwórz sezonową stronę docelową

    Jedną z kluczowych idei marketingu jest maksymalne ułatwienie klientom dokonywania zakupów w Twojej firmie. Umieszczenie wszystkich walentynkowych produktów, ofert i promocji na jednej wygodnej stronie internetowej jest świetnym sposobem na osiągnięcie tego celu.

    CyberPower PC udało się połączyć temat miłości z produktami, które sprzedają poprzez odniesienie do komputerów w tytule strony, "Love @ First Boot". Jest to świetny sposób na włączenie Walentynek do landing page'a bez zrażania klientów.

  14. Bądź interaktywny w mediach społecznościowych

    Istnieje wiele funkcji w mediach społecznościowych, które są świetne do szybkiego wygrania, jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie w dniu Walentynek. Jedną z nich, która jest wspólna dla większości serwisów społecznościowych, są sondy.

    Być może już korzystałeś z ankiet, aby uzyskać opinie na temat swoich produktów lub pomóc w podjęciu decyzji o przyszłym kierunku. Ale powodem ich skuteczności jest to, że ludzie uważają je za zabawne! Zadawaj więc zabawne pytania o tematyce walentynkowej i obserwuj, jak przybywa głosów.

    Główna wskazówka: spraw, aby pytania i odpowiedzi były krótkie i słodkie - użytkownicy mediów społecznościowych będą bardziej skłonni do angażowania się w nie w ten sposób!

Od druku do cyfryzacji - istnieje wiele możliwości, aby pobudzić swoją firmę w te Walentynki. Chętnie zobaczymy Twoje gotowe kreacje do druku, więc pamiętaj, aby oznaczyć nas @instantprintuk lub #instantprintuk, aby mieć szansę na pojawienie się na naszym kanale!