Niezależnie od tego, czy zajmujesz się sprawami, które są kluczowe dla pracowników i klientów, czy też chcesz budować swoją markę, wspierając jednocześnie szczytny cel, współpraca Twojej firmy z organizacją charytatywną może być korzystna dla obu stron - zarówno dla organizacji charytatywnej, jak i dla sponsora.
Według badań przeprowadzonych przez organizację finansową Foresters, 82% konsumentów w Wielkiej Brytanii twierdzi, że na ich decyzję miałoby wpływ to, czy firma angażuje się w działalność charytatywną i społeczność lokalną, co oznacza, że możesz poważnie stracić, jeśli jeszcze nie nawiązałeś współpracy z organizacją charytatywną.

Oto najważniejsze powody, dla których warto współpracować z organizacjami charytatywnymi oraz ogólne zasady i przepisy dotyczące przekazywania darowizn jako firma w Wielkiej Brytanii.

5 korzyści z partnerstwa z organizacją charytatywną

1. Współbrzmienie z wartościami klienta

Strategiczne ukierunkowanie się na organizację charytatywną, której członkowie należą do grupy docelowej, sprawi, że Twoja marka znajdzie się w centrum uwagi. Wybrana organizacja charytatywna definiuje wartości korporacyjne, zachęcając do dostosowania marki do tych, którzy już wspierają tę sprawę.

Badanie korporacyjne Momentum wykazało, że 92% zgodziło się, że zgodność marki z ich preferowanym partnerem charytatywnym jest ważniejsza niż wszystko inne, w tym wielkość organizacji charytatywnej. Wybierając, z kim zamierzasz współpracować, zastanów się, która organizacja non-profit będzie dobrze znana i wspierana przez Twoich docelowych klientów, aby uzyskać maksymalne korzyści.

2. Budowanie zespołu

Kiedy pracownicy mają okazję pracować nad czymś razem poza zwykłym otoczeniem biurowym, takim jak wolontariat lub udział w działaniach fundraisingowych, usuwa to hierarchię korporacyjną, pozwalając pracownikom na różnych poziomach stażu na współpracę i wzmocnienie relacji. Według United Health Group, 64% pracowników, którzy obecnie są wolontariuszami, stwierdziło, że wolontariat z kolegami z pracy wzmocnił ich relacje.

3. Możliwości biznesowe i networkingowe

Imprezy charytatywne to świetne miejsce do poznawania nowych połączeń biznesowych i rozwijania swojej sieci. Partnerstwo z organizacją charytatywną nie tylko pozwoli Ci dotrzeć do ich zespołu pracowników i wolontariuszy, ale także pomoże Ci zyskać świadomość offline i online dzięki ich marketingowi i komunikacji. Na przykład, jeśli sponsorujesz wydarzenie, mogą dodać twoje logo do plakatów reklamowych lub zamieścić bio o tobie na swojej stronie internetowej w czasie, gdy je sponsorujesz.

4. Zaangażowanie i utrzymanie pracowników

Przy wskaźnikach rotacji pracowników kosztujących firmy ogromne kwoty każdego roku, ustanowienie programu filantropii korporacyjnej może również pomóc Ci zaoszczędzić na kosztach zatrudnienia. Badanie przeprowadzone przez Cone Research wykazało, że 79% osób woli pracować dla firmy odpowiedzialnej społecznie. Od opcji wolontariatu do pomocy pracownikom, którzy czują się bardziej związani ze swoją lokalną okolicą, partnerstwo z organizacją charytatywną, której sprawa rezonuje z Twoim zespołem, może dać pracownikom poczucie celu i dumy z ich pracy.

5. Wymiana umiejętności
Chociaż firmy oferują organizacjom charytatywnym wsparcie poprzez sponsoring, wiele organizacji charytatywnych oferuje również możliwości szkoleniowe dla firm współpracujących. Na przykład organizacja CALM, zajmująca się zapobieganiem samobójstwom, oferuje szkolenia z zakresu zdrowia psychicznego dla menedżerów w organizacjach, aby poprawić samopoczucie w miejscu pracy i umożliwić pracodawcom proaktywne wspieranie swoich zespołów.

6. Poprawa postrzegania marki
Zarówno konsumenci, jak i pracownicy coraz częściej skłaniają się ku firmom, które są postrzegane jako robiące coś dobrego w szerszym społeczeństwie. Według założyciela firmy konsultingowej Epiphany zajmującej się CSR, Dominica Cottona, społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) może w znacznym stopniu przyczynić się do poprawy postrzegania marki przez społeczeństwo.

Jak organizacje charytatywne korzystają z partnerstwa biznesowego?

Prawdopodobnie najbardziej oczywistą korzyścią dla organizacji charytatywnych współpracujących z biznesem jest finansowanie. Podczas gdy jednorazowe darowizny były bardziej powszechne w przeszłości, dane z LBG w 2018 r. wykazały, że 70% firm dawało bardziej strategicznie w porównaniu z mniej niż 20% zapewniającymi doraźne darowizny. Oferuje to bardziej zrównoważony długoterminowy dochód dla organizacji charytatywnych.

Partnerstwa oferują również korzyści związane ze zwiększoną świadomością i widocznością dla organizacji charytatywnych bez konieczności wydawania dużej ilości na materiały promocyjne. Komunikaty prasowe i branding na stronie internetowej firmy to doskonałe przykłady tego, jak obie strony mogą zwiększyć świadomość marki, wspierając się wzajemnie.

Jak wybrać organizację charytatywną do współpracy?

Organizacja charytatywna, z którą zdecydujesz się współpracować, może mieć wpływ na wpływ, jaki Twoja CSR wywiera na pracowników i klientów, dlatego ważne jest, aby wybrać ją mądrze. Oto kilka ważnych czynników, które należy wziąć pod uwagę podczas współpracy z organizacją charytatywną

Wielkość i lokalizacja organizacji charytatywnej

Powinieneś szukać organizacji charytatywnej, która odpowiada wielkości Twojej firmy - na przykład, jeśli jesteś małą firmą, współpraca z lokalną organizacją charytatywną będzie miała większy oddźwięk wśród społeczności, którym służysz.

Wartości

Organizacja charytatywna, z którą współpracujesz, powinna podzielać wartości Twojej firmy i jej klientów. Na przykład firma produkująca wodę może zdecydować się na współpracę z organizacją charytatywną, która zapewnia dostęp do czystej wody w krajach rozwijających się lub sklep z zabawkami dla dzieci może współpracować z organizacją charytatywną, która chroni bezbronne dzieci.

Duży wpływ

Wybierając organizacje charytatywne do współpracy, upewnij się, że wiesz, jak zostaną rozdysponowane Twoje fundusze, aby zapewnić maksymalny wpływ. W ten sposób darczyńcy będą wiedzieli, jaka część ich darowizn zostanie przeznaczona na rzecz sponsora końcowego, a jaka na koszty marketingowe i administracyjne.

Pozostaw to głosowaniu

W instantprint chcemy mieć pewność, że wspieramy organizacje charytatywne, które wiele znaczą dla naszego zespołu, dlatego zachęcamy pracowników do nominowania "organizacji charytatywnej roku" i głosowania na najbardziej popularne opcje. Następnie co roku zmieniamy organizację charytatywną, którą wspieramy.

Ile mała firma powinna przekazać na cele charytatywne?

Wysokość kwot, jakie firmy decydują się przekazać, jest bardzo zróżnicowana, jednak badania przeprowadzone przez PR Newswire wykazały, że 75% małych firm przekazuje co roku średnio 6% swoich zysków na cele charytatywne.

Możesz również zdecydować się na wyrównanie wszelkich funduszy zebranych przez pracowników w ramach firmowych akcji fundraisingowych, takich jak sprzedaż ciast.

Pomysły na firmowe imprezy fundraisingowe

Oto nasze najlepsze pomysły na firmowe imprezy fundraisingowe, które pozwolą zaangażować Twój zespół i zebrać pieniądze na szczytny cel.

  • Loteria
  • Sprzedaż ciast
  • Bingo
  • Quiz w pubie
  • Aukcja
  • Wyzwanie "ogolić głowę/wydepilować nogi
  • Sponsorowana cisza
  • Dzień przebierania się
  • Konkurs na zdjęcie dziecka menedżera
  • Loteria biurowa
  • Dzień sportu
  • Wieczór filmowy
  • Wiaderko z resztkami
  • Odgadnij liczbę cukierków w słoiku
  • Przynieś lunch do pracy - oddaj to, co wydałbyś na jedzenie na mieście
  • Wymiana monet za granicą

Czy musisz rozliczać VAT od darowizn na cele charytatywne?

W zależności od intencji darowizny, możesz, ale nie musisz odprowadzać od niej podatku VAT. Jeśli organizacja charytatywna uzna darowiznę za prezent, nie stanowi to przychodu z działalności gospodarczej i jest postrzegane jako "poza zakresem" podatku VAT. Jednakże, jeśli fundator poprosi organizację charytatywną o dostarczenie produktów, np. promowanie firmy jako fundatora, w zamian za finansowanie, podlega to opodatkowaniu VAT.

Ubieganie się o ulgę podatkową od darowizn na cele charytatywne

Spółka limited płaci mniejszy podatek dochodowy od osób prawnych, gdy przekazuje pewne rzeczy na cele charytatywne. Są to:

  • Pieniądze
  • Sprzęt lub przedmioty, które firma wytwarza lub sprzedaje
  • Grunty, nieruchomości lub udziały w innej firmie
  • Czasowe przeniesienie pracownika (oddelegowanie)
  • Płatności sponsorskie

Oto jak ubiegać się o ulgę podatkową, jeśli przekazujesz którąś z powyższych form darowizny.

Jeśli przekazujesz darowizny jako firma jednoosobowa, Ty i firma jesteście tym samym podmiotem. Oznacza to, że nawet jeśli przekazujesz darowiznę z konta biznesowego, jest ona traktowana tak, jakbyś to Ty osobiście przekazał pieniądze. W przeciwieństwie do spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, nie zaoszczędzisz na podatku dla swojej firmy. W tym przypadku to organizacja charytatywna może zaoszczędzić na podatku od darowizn.

Prawdziwy przykład sukcesu biznesowego partnerstwa charytatywnego!

Zespół instantprint bierze udział w charytatywnym wyścigu smoczych łodzi na rzecz hospicjum dla dzieci Bluebell Wood.


W instantprint, każdego roku współpracujemy z inną lokalną organizacją charytatywną i organizujemy ciekawe działania fundraisingowe, w które angażuje się cały zespół. Na początku 2020 roku zebraliśmy 11 500 funtów dla hospicjum dziecięcego Bluebell Wood. Przekazaliśmy również 3 500 funtów na darmowy druk i 2 000 funtów na koperty, aby pomóc hospicjum w promowaniu ich sprawy i wysiłków związanych ze zbieraniem funduszy, a nasz zespół wypełnił 50 toreb na zakupy w sklepach charytatywnych. W tym roku nasze wysiłki w zakresie zbierania funduszy przeznaczone są na pomoc Crisis, krajowej organizacji charytatywnej działającej na rzecz osób bezdomnych.

Podsumowując

Partnerstwo z organizacją charytatywną może przynieść korzyści zarówno Twojej firmie, jak i organizacji non-profit, której przekazujesz darowiznę, w tym poprawić postrzeganie Twojej marki i zatrzymać najlepszych pracowników. Wybór organizacji charytatywnej, której sprawa jest ważna dla Twoich pracowników i klientów, jest kluczowy dla uzyskania największego wpływu na wizerunek Twojej marki i liczbę funduszy, które możesz zebrać - a istnieje wiele sposobów na zebranie tych wszystkich ważnych funduszy. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz baneru do promowania swojej akcji charytatywnej, czy naklejek na sprzedaż ciast, przygotuj się na zbiórkę pieniędzy z wysokiej jakości drukiem od instantprint.